22/4 - 09

The colour has arrived!! Postmanen kom och kastade in det i hallen förut, pappa fick tag i det och sprättade upp paketet med kökskniven. "TADAA!" utbrast han och så viftade han med burkarna i var sin näve. Bara för detta så blev jag sugen på att gå ut till garaget och ta tag i min stackars ratt så vi kan prov testa färgen. Sagt och gjort så stod jag ute i garaget med ratten framför mig. Efter två minuter suckade jag! Hittade sprickor som var tvungna att läggas igen, var bara att dra fram PC-7 och klena på igen. När det låg på torkning så gav far mig en ny uppgift, att böja till klämmor till sätena...rätt roligt att banka med hammaren, men den glädjen varade inte länge. När den tredje biten sprack gav jag upp och gick in! Suget efter vaniljtea ledde raka spåret till köket, och sedan datorn för att skriva om dagens utförande.
I morgon ska jag fortsätta att banka lite klämmor... På lördag kanske det bär iväg till Nossebro på marknad, får se vad som händer.
Klämmor som ska bytas ut till nya så att sätet håller ihop...behövs ett antal!

Kommentera här: